19 Mayıs 2009 Salı

10+3 ; Aziz Reis'le yeni dönem



Aziz Yıldırım'ın kongrede başkan olacağı yüzde yüz; aksini düşünmek pek realistik olmaz. Kongre üyeleri genel olarak Aziz Yıldırım'dan memnun. İstikrar, tesisleşme, güçlü ekonomi, hırsız olmayan başkan vs gibi şeyler futbol takımının bir sene başarısızlığından çok daha önemli onların nezdinde.
Neyse şimdi biz Aziz Yıldırım'ın yeni dönemine bir önizleme yapalım

Evvela şunu söyleyeyim Aziz Başkan'dan memnun birisiyim. Hakikaten 10 yıllık döneminde kulübümüze çağ atlattı. Tabi bu çağ atlamanın yan etkileri oldu elbette. Ve tabi yanlış atılmış adımlar da oldu. Ama resmin bütününe bakınca bence Aziz Yıldırım iyi bir başkan. Kendisini eleştirdiğimiz noktalar kendisinin düzeltemeyeceği şeyler değil. Bunlardan da zamanla döneceğini umuyorum.

Başkanın dün 3. Devrede futbol takımının bu senki başarıszlığını kabul edip sorumlusu benim demesi bu değişimin bir nişanesi gibi. Umarım da öyle devam eder. Başkan çok iyi bir Fenerli buna yürekten inanıyorum. Herşeyi ben bilirim ben ne dersem o görüntüsünden sıyrılacak beklentisindeyim. Taraftar gruplarını küçümseyemez elbette. Onların liderleriyle bir araya gelip bakın ben size karşı değilim rantçılara karşıyım demeli. Demeli ki ben şu bağırmayana davul tokmağı fırlatılmasından küfredilmesinden, maçı oturarak izleyene tacizden vs neyse artık yönetimin karşı oldukları söylemeli. Taraftar grupları da ama başkanım şöyle şöyle der başkan böyle böyle der bir ortak görüşte anlaşılır elbette. Bunlar denendi bildiğim kadarıyla ama tek taraflı ve brifing havasında geçen bir toplantı görünümündeydi. Şimdi artık karşı tarafı da yani Fenerbahçenin taraftarlarını da dinlemeli. Bu taraftar politikasından vazgeçip herkesin kabullenebileceği politakalar benimsenmeli.

Bilet fiyatlarında indirim olacağını sanmıyorum malesef. Bu fiyatlar normal belki ama ülkenin mevcut şartlarında pahalıdır. Ekonomosi herkesin çok aman aman falan değil. Bu kulüp halkın takımıysa her ekonomik sınıftan insan takımını izleyebilmeli. Heeleki bu kriz döneminde. Bakmayın kriz teğet geçti masallarına. Kriz baya baya etkili ve daha da arttıracak etkisini hükümetimiz sayesinde. Neyse siyasete çok girmeden Fenerbahçe'ye döneyim tekrar. Bilet fiyatlarında indirim olmayacak diye düşünüyorum lakin kongre üyelerinin Avrupanın önde gelen takımlarının da uyguladığı öğrenci bileti uygulamasına sıcak baktıklarını biliyorum. Yeni dönemde ülkenin aydınlık geleceği üniversite ve lise öğrencilerine indirimli bilet uygulamasının başlatılmasını bekliyorum. Taraftar grupları için gelecek sezondan itibaren başlayacak taraftar blokları da bu az önce inandığım uzlaşının bir ön adımı gibi. İnşallah da yönetim ve taraftar arasında olmaması gereken tartışmalar bir son bulur çünkü bundan zarar gören Fenerbahçe oluyor.

Önümüzdeki 3 sene şampiyonluk için iddialı başkan. Bunun için de gerekeni kendisi söyledi. Dedi ki iyi oyuncular iyi hoca ve savaşan Fenerbahçe. Gerekeni yapması da boynunun borcudur. Böyle savaşan bir takımın Aragonesle gelmeyeceği aşikar. En basitinden Türkiye Kupası finalinde Beşiktaşın golünden sonra somurtmuş ve yığılmış bir Aragones gördük. Daha maçın başları ve sadece 1-0 geridesin. Çıkıp takımını ateşleyecek bir hoca görüntüsünden çok uzaktı maçı bırakmış ve herşey bitti türünden bir yüz ifadesine bürünmüş bir adamın oyuncuları ne kadar savaşır ki. Ki aynı oyuncular geçen sene Avrupayı sarsıyordu. Öncelikle hoca değişimi bizi bekliyor. Kaybetmeyi kabullenmeyen. disiplinli. göze hoş futbol oynatan vs bir hoca bekliyorum. Bunun dışında kulüpteki Fenerde oynamayı bilememiş kişilerle yollar ayrılıp daha bize yakışır oyuncular alınmalı.

Çok fazla yazacak vaktim yok. O yüzden çoğu şeyi atlayarak ve parça parça ve dağınık ve eksik yazıyorum kusuruma bakmayın. Son olarak da başkandan bir ismin alınmasını bekliyorum. Hem yıldız hem savaşçı ruhuna çok uygun bir isim...Tuncay Şanlı

blog comments powered by Disqus