14 Ekim 2007 Pazar

haydi oturmaya mı geldiniz ???


bir kere daha yazayım mı
hadi yazayım
bilet fiyatları pahalı evet ama yine de taraftarlarımız seyircilerimiz değil taraftarlarımız maçlara iştirak edeceklerdir
ceplerindeki son para da olsa
aç da kalsalar
dönüş parasını bulamasalar da
gelecekler destek vereceklerdir
çünkü Aşk cefa ister
çünkü eylem gerektirir aşk
varsın sahadaki futbol göze hoş gelmesin
umurlarında mı onların
şairin dediği gibi Aşk dediğin karşılıksız olmalı
onlar maçı izlemezler bile
onlar sadece bağırır
avazı çıktığı kadar hem de
haykırır aşkını sevdiğine
yırtarlar boğazlarını
en az 1 ay sessiz dolaşacaklarını bilseler de önemli değildir
onlar
öğrencilerdir,memurlardır,esnaflardır vs.
halkın takımının halk taraftarları
sen bilet fiyatlarını mümkün olduğunca yukarı çekerek onlara gelme diyorsun
eskiden öğrenci adam biriktirir harçlığını hafta sonları maça gelirdi
giyerdi çubuklu formasını
alırdı bayrağını atkısını maç sabahı stada damlardı
akşama kadar bilet kuyruğunda geçerdi
sonra stada girerdi saatler önceden
ve maça kadar sesini açardı aşkını daha iyi haykırabilmek için
değişen tribün yapısıyla 4 tribünün 3'ü kombinelendi
yakında tüm stad kombine olacak
deplasman seyircileri ve bu şekilde maç izleyebilen gençler ve dar gelirliler maçları izleyemeyecekler gibi
buna karşılık aslında ben migros üstün de kombinelenmesi gerektiğini düşünüyorum
GFB gurubunda bu şekilde her maç bir araya gelebilecek ekmikleşmiş bir kadro oluştrulur
ve ayrılık gayrılık olmadan koordineli bir şekilde tezahüratlar başlanabilir
ya da
o ya daya sonra geleyim

şimdi değişen birşey de şu
herkeste kombine var ya hani
maçtan beş dakika önce doluyor stad
kale arkaları ve maraton üstün bir bölümü hariç stad bomboş neredeyse maç başlayana kadar
İngiliz taraftarlar gibi olduk
bir de tribünlerdeki bu seneki hakim renk türkuaz olmaya başladı sanki
bence hoş olmuyor bu
bize sarı kanaryalar derler
sarı giyinip gelelim hadi bilemedin lacivert olsun
ama türkuazı beğenmiyorum tribünde
ya kırmızıya ne demeli
hala Mabed'e kırmızı giyinip gelen var
ya kardeşim çıplak gel ama o kırmızıyı sokma stadımıza

ne diyordum ya
neyse bulurum şimdi bişeyler karalayayım hele yolda aklıma gelir
ha şeyi biliyormusunuz
Rize maçı
değerli anonsçumuz güya tribünleri hareketlendirmek için
devre arasında "haydi tam destek,hep destek" diyor
daha slogandan bile haberi yok galiba bu anonsçu amcanın
maça giden birisne başvuralım bu konuda
bakın ne güzel yazmış alıntılayalım destekleyelim
Gerçekten komik duruma düşüyoruz, düşürülüyoruz. Sen bileti 30 lira yapacaksın, taraftarı değil seyirciyi,çekirdekçiyi savunacaksın ondan sonra da kalkıp "haydi oturmaya mı geldiniz?" diye anons yapacaksın.Oturacak tabi o adam kardeşim eşek yüküyle para vermişte gelmiş oraya sen ondan bağırmasını mı bekliyorsun. O adama bağır diyorsun, bağırmak isteyen adama defol git diyorsun. Önümüzde Inter maçı varmış, bu maça gelmeyenler o maça gelecekmiş ondan böyle olmuşmuş, bir de o maçın havası farklı olurmuş. Hadi lan ordan... Alt tarafı bazı kişiler daha fazla yırtınacak ötekiler de küfür edip, daha fazla çekirdek çıtlatacak. Belki bir-iki tane de görsellik olur, tabi yönetim lütfedip de izin verirse.
bu son cümle de çok güzel değil mi
tabi anlayana
İtalyada curva kültürünü bilmeyen yoktur sanırım
kale arkaları bir ayin alanı gibi olur
oralarda nasıl bizlerde nasıl bir bakalım
çok yüzeysel geçeceğiz derine dalmayacağız
o yüzden oksijen tüplerini dalgıç kostümlerinizi almanıza gerek yok
efendim Romayı bilir misiniz
adamlar 80 yıldır yalnızca 3 kere şampiyon oldu velakin
İtalyada en fazla taraftarı olan ikinci takım Milandan sonra
dünya üzerindeki fanatikleri de (ki biri de bu satırları yazan bendeniz) azımsanmayacak kadar çok
adamlar no al moderno calcio diye bir manifesto yayınladılar 2006'da
neyse
Roma Manchesterdan 7 yedikten sonra taraftarları antrenman sahasına havuçlar bırakıyorlar kilolarca
sanırım her futbolcuya 7şer kilo
sadece de rossiye vermiyorlar
havuçun sebebi şu
tavşan gibiydiniz diyorlar
yenilseniz de önemli değil neden korkuyorsunuz rakipten siz romasınız diye
ve hepsi de gülüp geçti buna tarftarlarına aldırmadılar
mı acaba
hepsi de evlerine götürdüler havuçları suçlarını bilir halde
ve sonra...sonra ne mi oldu İtalya Şampiyonu İntere 6 attılar
adamların resmi storelarında yani ürün satılan mağazalarında yani bizdeki feneriumlarında Lazio Merda atkıları var
Lazio ezeli rakipleri ve Merda da bir küfür
biz de niye en basitinden bir baba hindi yok
aa feer pıley di mi
adamlarda geçen sene diadora forması kullanıldı
taraftar ayaklandı eski formaları olan Kappayı istediler
ne oldu
bu sene bakın bakalım Romanın formasına
ya bizde?
mailin bile okunmuyor yönetime yazdığın
desenize bir şurayı beğenmedik değiştirin diye
kim sallayacak bakalım
ondan sonra eski maraton ruhundan bahsediyorlar
ama bağıranı dışlıyorsun nasıl olacak bu

geçenlerde başkan Maraton üstte bilet kontrolü yapıyor
koskoca başkan
yani benim her zaman kulübe yaptıklarını övdüğüm adam
de senin ne işin var tribünde
Allahtan KFY gibi çok saygıdeğer gerçekten öyleler bir gruba yaptı bunları
onlar ne olursa olsun saygılılar Fenerbahçenin başkanına
ama başkan sen şuraya geç sen şuraya otur diyordu
tek tek kombine kontrolü yapıyor üstüne üstlük Fenerbahçe taraftarını Fenerbahçe başkanı polisle tehdit ediyordu
polisi sokarım diye
biz bunları çok gördük aslında
taraftar Manisada polisçe dövüldü ses çıkarmadılar
valiliğin kararını 1100 münferit Fenerli İnönüde deldiklerinde Nihat Özdemir onlar Fener taraftarı değil demişti
onlar mı değil bu açıklamayı yapan mı daha Fenerli anlayamadım
bugün bir polis Fenerli dövse o sırada yönetici biri geçse dönüp ya bırakın benim taraftarımı diyebilecek mi
der mi
düşünen var mı bunu
ben gördüm Beşiktaş maçında
bizzat şahit oldum

neyse gelelim tekrar Maraton üste
oraya cam bölmeler konuluyormuş aralara
ne yapılmaya çalışılıyor anlayamadım
yönetim tribünlerle karşı karşıya gelmeye mi çalışıyor
ve şu an saldırdıkları yer KFY
onlar da şunu yazmışlar haklı olarak

İstersen trıbunun Her yerıne demırler cektır
İstersen koltuklara Birde elektırık verdır
İstersen Eblok a Cekılmez Cileler cektir...
Bızım ıcın azız olan sadece Fenerbahcedir

KFY Fenerbahçe tribünlerinin şah damarıdır bana göre
yönetim ondan sonra eski maraton ruhundan bahsediyor
aynı başkanımız çok iyi hatırlıyorum 2001 yılındaki şampiyonluk konuşmasında siz benim asla unutamayacağım Antep maçının taraftarı diye hitap ediyordu
asla unutamayacağı taraftara sırt dönmesi neden peki
stad çekirdekçi dediğimiz kişilere kaldı
adamlar maç boyunca oturuyorlar bir elinde çekirdek maç izliyorlar
maç izlemeye gelmiş sanki
maç izleyeceksen git evinde izle kardeşim
otur koltuğuna çek pijamalarını al çayını da yanına ooh mis
ne para verip o kadar yol tepiyorsun
hem görüntülerin de tekrarı var
adam maç boyu oturduğu yetmezmiş gibi
Denizi yuhalar Kezmanı yuhalar Selçuk'u yuhalar Volkanı yuhalar Alexi yuhalar
yuhalar oğlu yuhalar
yakında taptıkları Carlosu da yuhalayacaklar
tribünelr gitgide bunlara kalmaya başladı
adam benim formamı nasıl ıslıklar ya
nasıl fenerliliktir bu
takımını ıslıklayan yani büyük Fenerbahçeyi ıslıklayan adam kendine Fenerliyim diyorsa
o zaman Beşiktaşlılar Galatasaraylılar bizden daha Fenerli

neyse bunlar uzun mevzu gözüm
ne ben anlatayaım ne de siz okursunuz

aklıma bir de Liverpool geldi nerden estiyse
1884 yılından beri kullnadıkları Anfieldın yerine 2010 yılına kadar yeni stad dikiyorlar
70bin kişilik bir stad
ne alaka len şimdi bu diyeceksiniz
adamlar stadın bir kale arkasını KOP tribünü için ayırmışlar
orada tek katlı olacakmış tribün ve koltukları daha sık dizayn edilip akustiğin de en iyi olmasına özen gösterilecekmiş
görüyor musunuz adamlardaki tribüncülüğe yönetimınin bakışını
bizde????????
başkan Migrosu dağıtmaya çalışıyor
sonra geçti maraton üste
sonra da telsime geçer sanırım
encamı fenadır bu gidişatın ama

bence şu an ki tribünlerde de bunlar konuşulmakta
bir curva kültürü oluşturulmalı
bunun için Migros uygun değil
çünkü misafir takım tribünü mevcut ve Migrosun geçen seneden dolayı kötü bir hatırası var
Telsim bunun için idela
bir maç mesela bu denenebilir
elbette bir maçla gelmez Efsane Maraton ruhu
ki gelmesi de zor artık

sopalı pankartlara izin yok
bırak onu pankartlara yok
neymiş bir gün önceden yönetime bildirilecekmiş
biz Kiev maçına gittik
bir çok panlkartımıza polis ki kamil deriz biz onlara el koydu
yakında pankartlar reklamları kapatıyor diye yasaklanacak
davullar ha keza şimdiden yaask gibi bişey
UEFA efendi oturarak maç izlenmesini buyurmuş
meşaleler zaten yasak
anasına sattığımın meşalesini yakmak yasak yakınca da
müthiş görüntüler Kadıköy yanıyor vs. vs. hadi len ordan denyolar ya
neyse ne diyordum
bir maç kale arkasına tüm gruplar yerleşip ki geçmişte de denendi tekrar denensin
curva oluştursunlar
bir kaç gruptan oluşan tek bir grup
tıpkı Romanın Ultrası gibi
neyse benim anladığım şeyler değil bunlar
tribüncü abilerim benden daha çok kafa yoruyorlar buna
çözümü de bulacaklardır
eski ruhumuzu da geri getireceklerdir

ben sadece aklıma geleni yazdım
okusanız da olur okumasanız da
sona yazdım keşke başa yazsaydım bu uyarıyı
boşuna vaktinizi harcadınız
buna ayırdığınız vakti dişleriniz için kullanabilirdiniz
ne demişler sadece iki dakika

1 Yorum:

Krols dedi ki...

geççen abi bunnarı.. hepsi hikaye ve de fasa fiso.. milyonnarın o güzelim renkmlere olansevgisi paraya tahvil edildi. mafya para aklıyo bilmem neler. tiskindim ben ya.. soğudum.. uf oldum